Nerijus Juozaitis: ko besikeičiant rinkai iš transporto partnerių tikisi klientai?

2023.09.19

Transporto ir logistikos sektorius yra lakmuso popierėlis, kuris pirmas pajunta gamybos, distribucijos ir prekybos rinkos pokyčius. Mažėja poreikis, mažėja ir pervežimo kiekiai, paklausa išauga – vežėjai vos spėja suktis. Pastarieji keli metai buvo kupini pasikeitimų. Pasaulinės pandemijos metu vartojimas išaugo, o šiais metais – sulėtėjo. Apie tai, kaip keičiantis rinkai keičiasi klientų poreikiai, ir ko iš transporto partnerių yra tikimasi dabar, pasakoja Tentinių krovinių skyriaus vadovas Nerijus Juozaitis.

Anot Nerijaus, pastarieji metai visam logistikos sektoriui yra lėtesni. Akivaizdžiai jaučiama, kad dėl sumažėjusio vartojimo, sumažėjo ir logistikos paslaugų poreikis.

„Jei žvelgtume per petį, tik metus atgal, logistikos paslaugų tiekėjų paklausa buvo kelis kartus aukštesnė nei pasiūla, klientai prisitaikydavo prie transportininkų sąlygų ir pervežimo galimybių. Svarbiausia buvo laiku pristatyti krovinį. Šiuo metu, krovinių srautui sumažėjus, visos derybinės pozicijos yra užsakovų pusėje. Tai keičia darbo principus ir mes, būdami dideliu rinkos žaidėju, greitai reaguojame ir lanksčiai prisitaikome prie vykstančių pokyčių.“

Mažiau pervežimų – didesni lūkesčiai vežėjams

Rinkos pasikeitimai daro įtaką ne tik krovinių srautui, bet ir klientų poreikiams bei pasirinkimo kriterijams. Kaip teigia Nerijus, šiuo metu lūkesčiai transporto partneriams yra aukštesni, iš jų tikimasi ne tik palankios kainos ir kokybės, bet ir didesnio lankstumo.

„Klientai šiuo metu vežėjus renkasi atsižvelgdami į kelis kriterijus. Visų pirma, greitis ir patikimumas. Užsakovai nori, kad prekės būtų pristatytos kaip įmanoma greičiau. Tiekimo laikas svarbus konkurencinis pranašumas, ypač internetinės prekybos srityje. Lankstumas – arba tiksliau galimybė pateikti užsakymą tą pačią dieną. Klientai nori koreguoti pristatymo planus bei tikisi iš vežėjų greito prisitaikymo prie besikeičiančių sąlygų. Kitas svarbus kriterijus – kokybė. Vežėjai, kurie vykdo nuolatinę darbo kontrolę ir turi aiškiai apibrėžtus procesus, privalo užtikrinti, kad prekės transportavimo metu nebūtų pažeistos. Klientams svarbu, kad būtų laikomasi terminų ir pervežimas nepaveiktų tiekimo grandinės. Be to, transportuojant brangias prekes, atsiranda papildomas reikalavimas – saugumo užtikrinimas. Na, ir, žinoma, kaina. Ji visada yra svarbus veiksnys, klientai nori konkurencingų įkainių už transportavimo paslaugas. “

Papildomos naudos – efektyviausias būdas sėkmingam darbui

Išaugus konkurencijai, labai svarbu pasiūlyti papildomas pridėtines vertes. Būtent jos tampa svertu renkantis transporto partnerį. Kaip teigia Tentinių krovinių skyriaus vadovas, Baltic transline atliepia visus klientų keliamus reikalavimus ir lūkesčius. Įmonė yra patikima, turi tarptautinę patirtį, didelę komandą, gali greitai ir efektyviai reaguoti į situacijas bei ieško tvarių ir taršą mažinančių sprendimų.

„Anksčiau paminėti klientų lūkesčiai privalo būti įgyvendinti, tačiau norint išlaikyti didžiuosius klientus, reikia žengti papildomus žingsnius. Mūsų įmonė vis daugiau dėmesio skiria tvarumui ir ekologiniams klausimams logistikos sektoriuje. Naudojame ne senesnius nei 2-3 metų vilkikus, vykdome intermodalinius pervežimus, kurie padeda sumažinti CO2 kiekį. Tvarūs, sąmoningi ir į visuomenės gerovę orientuoti sprendimai yra svarbus aspektas renkantis transporto partnerį.

Modernūs, skaitmenizuoti, inovatyvūs sprendimai kita, tačiau ne ką mažiau svarbi vertė klientui. Baltic transline investuoja ir nuolat atnaujina IT infrastruktūrą vairuotojams ir transporto vadybininkams. Šie sprendimai padeda mažinti klaidų tikimybę ir padidina paslaugų kokybę klientams, kurie gali matyti vilkiko judėjimą ir numatomą pristatymo laiką bei gauti atsakymus į jiems rūpimus klausimus esamuoju laiku.

Esame įmonė, galinti pasiūlyti ilgalaike patirtimi grįstus optimizuotus sprendimus, sumažinant kliento tiekimo grandinę, išlaidas ir transportavimo laiką, todėl šiuo metu, itin konkurencingoje rinkoje, sugebame išlaikyti pozicijas.“

Komandos svarba siekiant rezultatų

Komandos nusiteikimas, ryžtas ir gebėjimas kryptingai judėti į priekį yra labai svarbus. Kai situacija rinkoje gera, krovinių daug, tuomet komandos dvasia yra pakylėta, tačiau kai krovinių sumažėja, labai svarbu tinkamai komunikuoti, palaikyti gerą mikroklimatą ir tikslingai siekti užsibrėžtų tikslų, sako N. Juozaitis.

„Sėkmingai komandos ir įmonės veiklai labai svarbi komunikacija. Aiški ir savalaikė informacija yra būtina, norint išvengti nesusipratimų ir išlaikyti aukštą bendradarbiavimo efektyvumą. Kitas svarbus aspektas – gebėjimas tiksliai suprasti savo atsakomybes. Čia, žinoma, prisideda ir vadovo darbas, svarbu, kaip aiškiai ir tiksliai jis geba iškomunikuoti atsakomybes, tikslus ir planus.

Apmokymai, kvalifikacijos kėlimas ir naujų žinių įsisavinimas arba kitaip nuolatinis tobulėjimas – irgi neatsilieka, transporto sektorius nuolat keičiasi, dėl šios priežasties komandos nariai turi būti pasirengę mokytis. Keičiasi rinka, keičiamės ir mes.

Ir pabaigai, kad komanda funkcionuotų sėkmingai, labai svarbu mikroklimatas. Gerai dvasiai palaikyti taikome įvairius metodus, vienas iš jų – kiekvieną mėnesį susiplanuojame bendrą, komandiškumą ugdančią veiklą. Tai gali būti ekskursijos, vakarienė ar aktyvus laisvalaikio praleidimas.“

Patarimas klientams

Apžvelgus rinkos situaciją akivaizdu, kad  šiuo metu pasirinkimo svertai yra klientų pusėje. Tam, kad pasirinkti transporto partnerius būtų lengviau, Nerijus dalinasi keletu patarimų, į ką svarbu atkreipti dėmesį.

„Ieškant vežėjo rekomenduoju vengti pigios, daug žemesnės nei rinkos kaina, paslaugos. Dažnu atveju tai gali kelti pavojų krovinio saugumui ir transportavimo kokybei. Blogos reputacijos ir trumpai rinkoje dirbantys vežėjai taip pat yra rizikingas pasirinkimas. Nepakankamas komunikavimas – kita raudona vėliava. Jeigu vežėjas nesuteikia informacijos, ar ilgai neatsako į užklausas, įvertinkite ar jis greitai ir efektyviai atliks savo darbą.

Kokia savybė svarbiausia? Patikimumas, plačiąja šio žodžio prasme. Tai savalaikiai krovinio pristatymo terminai, produktų saugumas, reputacija, tarptautinė patirtis (tokia kaip muitai, importo/eksporto procesai), skaidrumas, sąlygų, nurodytų sutartyje laikymasis, išmanūs sprendimai ir darbo etika, grįsta panašiomis vertybėmis“, – apie pagrindinius kriterijus renkantis transporto partnerį sako Tentinių krovinių skyriaus vadovas Nerijus Juozaitis.

 

Pasidalinkite straipsniu

Slapukai (angl. cookies)

Ši svetainė yra nustatyta taip, kad leistų visus slapukus siekiant užtikrinti šio puslapio funkcinius parametrus bei pagerintų jūsų naršymo patirtį. Jei tęsite nekeisdami šių nustatymų, sutinkate su tuo. Slapukų naudojimo taisykles rasite čia.

Sutinku
Parinktys
Jūs galite pasirinkti, kuriuos slapukus leidžiate naudoti

Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė tinkamai neveiks.

Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine.

Success

Užklausa išsiųsta

Ačiū!

Uždaryti
Success

Aplikacija išsiųsta

Dėkojame, kad domitės galimybe dirbti mūsų įmonėje. Jūsų informaciją gavome, su atrinktais kandidatais susisieksime.

Uždaryti
Success

Į jūsų užklausą per 30 min. atsakysime darbo dienomis 8:00-17:00.

Kitu laiku susisieksime kaip įmanoma greičiau.

Uždaryti