2022-aisiais logistikos sektoriaus rezultatai buvo geri dėl užsitęsusio popandeminio ekonominio piko, tačiau jau dabar matyti, kad ateinantys metai bus nelengvi, sako UAB „Baltic transline“ Komercijos direktorius Donatas Barkauskas. „Verslo žinių“ reitinge stipriausia šiemet pripažintos logistikos įmonės atstovas pasidalijo įžvalgomis, kas vežėjų laukia artimoje ateityje.
Šiuo metu esate šalies logistikos sektoriaus lyderiai. Kokie padaryti sprendimai užtikrino įmonės proveržį?
Pirmiausia tokių rezultatų pasiekti leido pati rinka ir jos aplinka. Pastaruoju laikotarpiu iki 2022 m. pabaigos paklausa buvo gerokai didesnė nei logistikos įmonės galėjo patenkinti. Tad ir pasiekti gerų rezultatų buvo gana nesunku. Žinoma, dėl to turime būti dėkingi savo klientams ir darbuotojams: klientų dėka sparčiai augo užsakymų skaičius, o šį poreikį sugebėjome atliepti suburdami puikią darbuotojų komandą. Proveržiui įtakos turėjo ir tinkami strateginiai sprendimai, kuriuos priėmėme tiek pandemijos metais, tiek ir po jos. Pademonstravome drąsą, veržlumą ir greitą prisitaikymą prie besikeičiančios aplinkos.
Nuo 2020 m. verslas gyvena neapibrėžtomis sąlygomis: pirmiausia – pandemija, vėliau – karas Ukrainoje. Kaip dėl to keitėsi transporto sektoriaus rinka, jūsų įmonės priimami sprendimai?
Visas šis laikotarpis buvo tikrai nelengvas. Prasidėjus pandemijai, žinoma, turėjome daugiau klausimų nei atsakymų. Tačiau logistikos sektoriui neapibrėžtumas truko labai trumpai – priimti sprendimai pradėjo netrukus atsipirkti. Labai greitai paaiškėjo, kad žmonės galėjo įsigyti bet kokius norimus pirkinius, tik su viena sąlyga – viskas turėjo būti pristatyta į jų namus. Taip atsirado logistikos paslaugų deficitas – puikiai supratome, kad čia yra didžiulė galimybė. Internetinė prekyba ženkliai išaugo, tad užsakymų buvo gerokai daugiau, nei galėjome įvykdyti. Trūko darbuotojų, kurie galėtų įgyvendinti augančius užduočių kiekius. Užuot bandę rinkoje „medžioti galvas“, ėmėme darbuotojus ugdytis patys. Veikiame daugiau nei 20 metų, tad natūralu, kad specialistų, kurie gali padėti paruošti naujus darbuotojus, turime pakankamai. Vadybininkus, vairuotojus ir kitus komandos narius sparčiai ėmėme ugdytis įmonės viduje, turime savo vairuotojų mokymo centrą. Taigi, sėkmingai išnaudojome susiklosčiusią situaciją pandemijos laikotarpiu.
Karo pradžia buvo visai kitoks iššūkis. 2022 m. vasarį, karo išvakarėse, vyko kasmetinė strateginė mūsų įmonės sesija, o jau kitą rytą į darbą susirinkome žinodami, kad prasidėjo karas Ukrainoje. Tada puikiai supratome, kad visa tai, ką planavome išvakarėse, šiandien tiesiog nebeveiks. Karas Ukrainoje smarkiai pakeitė situaciją rinkoje. Pirmiausia išskirčiau faktą, kad nemaža dalis darbuotojų, dirbusių mūsų kompanijoje, buvo Ukrainos piliečiai, kurie, prasidėjus karui, į darbovietę tiesiog nesugrįžo. Pasikeitė ir logistikos kryptys, išsibalansavo pastovūs pervežimo maršrutai. Pradėjo mažėti užsakymų skaičius, traukėsi užsakymų įkainiai, teko darbuotojų ieškoti kitose valstybėse – visa tai padarė ir vis dar daro didelę žalą logistikos sektoriui.
2022-uosius „uždarinėjome“ su pasekmėmis dėl karo – jau vėlyvą rudenį pastebėjome pokytį. Didžioji 2022 m. darbų dalis vyko iš inercijos, logistikos sektorius dar gyveno popandeminio ekonominio piko sąlygomis, o vėliau išryškėjo karo Ukrainoje pasekmės. Taigi, per tuos metus daug kas pasikeitė.
Pilną straipsnį skaitykite Verslo žiniose: https://bit.ly/3GCiilG
Ačiū!
Dėkojame, kad domitės galimybe dirbti mūsų įmonėje. Jūsų informaciją gavome, su atrinktais kandidatais susisieksime.
Kitu laiku susisieksime kaip įmanoma greičiau.