Intermodaliniai pervežimai – nauda, galimybės ir iššūkiai

2024.08.22

Tarptautinio transporto organizavimo siekiamybė yra logistikos paslaugų sąnaudų mažinimas optimizuojant tiekimo grandinę. Efektyvus sprendimas, padedantis logistikos sektoriaus įmonėms siūlomas paslaugas pritaikyti šiuolaikinio verslo poreikiams yra intermodaliniai pervežimai.

Intermodalinis pervežimas – tai krovinių gabenimo būdas, kuomet naudojamos dvi ar daugiau skirtingų transporto priemonių. Pavyzdžiui, krovinys pakrautas Švedijoje, Stokholmo mieste ir turi keliauti į Austriją, Vieną. Šį krovinį, krautą konteineryje, galima nuvežti į artimiausią traukinių terminalą ir iki Vienos gabenti traukiniu, o vėliau Austrijoje su kitu vilkiku konteinerį pervežti nuo traukinių terminalo iki iškrovimo vietos. Šiuo atveju vilkikas būtų naudojamas tik kelionės pradžioje ir pabaigoje, taip iki minimumo sumažinant generuojamą kilometražą ir sukuriant beveik 2 kartus mažiau taršos (vilkiku būtų išmetama 1,53 tonos CO2e, o intermodaliniu būdu 0,88 tonos CO2e).

Apie šį unikalų, gamtą saugojantį krovinių pervežimo būdą papasakoti paprašėme jūrinių konteinerių pervežimo skyriaus vadovo Luko Mačiunsko ir intermodalinių pervežimų grupės vadovės Linos Galminaitės.

Papasakokite apie jūrinių konteinerių pervežimo skyriaus veiklą Baltic transline.

Intermodaliniais pervežimais mūsų įmonėje užsiima jūrinių konteinerių pervežimo skyrius. Mūsų skyriaus transporto parką sudaro vilkikai, aprūpinti universaliomis platformomis, kurios yra skirtos jūrinių konteinerių gabenimui, tai turi didelę įtaką intermodalinių pervežimų organizavimui. Su šiais vilkikais vykdome tiek eksporto, tiek importo operacijas praktiškai visose Europos šalyse. Šiame segmente dirbame daugiau nei 8 metus ir artimiausiu metu transporto parką planuojama padidinti iki 200 vilkikų. Bėgant metams išsiaiškinome klientų lūkesčius bei poreikius ir pagal juos pritaikę savo darbinius procesus gebame pasiūlyti greitą ir kokybišką konteinerių pervežimo paslaugą visoje Europoje. Dirbame su nauja technika ir pažangia logistikos sistema. Mūsų naudojamos platformos ypatingos tuo, kad gali būti pritaikomos įvairių tipo konteinerių pervežimui: nuo 20 iki 45 pėdų ilgio. Ne visi vežėjai turi tokią galimybę, tad prieš juos turime didelį pranašumą. Mūsų skyriuje dirba ilgametę patirtį turintys darbuotojai, kurie puikiai išmano šio darbo specifiką bei geba suteikti visapusiškai į klientą orientuotas transporto paslaugas, parenkant tinkamiausius sprendimo variantus.

 

Vystydami intermodalinių pervežimų veiklą, kasdien atrandame vis daugiau naujų galimybių didinti apimtis bei integruoti tai į savo pagrindinę veiklą.

Intermodalinių pervežimų grupei vadovauja Lina Galminaitė, turinti 15 metų patirtį šioje srityje. Sujungę jos turimą kompetenciją su savo žiniomis organizuojant jūrinių konteinerių transportavimą, mes sukūrėme bei praplėtėme paslaugų spektrą savo klientams, kuris ne tik padidina mūsų veiklos efektyvumą, bet ir atliepia tvariai veikiančių logistikos įmonių principus.

Didindami kombinuotų pervežimų apimtis, tiesiogiai prisidedame prie „žaliojo kurso“ tikslų, kurie yra svarbūs tiek mums, tiek mūsų klientams. Mūsų tvari logistikos strategija ne tik atitinka šiuos tikslus, bet ir padeda klientams siekti savo tvarumo uždavinių, kartu kuriant ilgalaikę vertę verslui ir visuomenei.

Kaip vertinate Lietuvos intermodalinį tinklą? Ar jis pakankamai išvystytas, palyginus su užsieniu? Kokiose šalyse paprasčiausia organizuoti tokio tipo pervežimus?

Lietuvos teritorijoje intermodalinių pervežimų galimybės išvystytos pakankamai, vertinant Europos komisijos siekį, kad vežant krovinius ilgesniu nei 300 km maršrutu, jie turi būti perkelti nuo kelių ant bėgių ar vandens. Rinkoje siūlomi 2 intermodaliniai traukiniai, sujungiantys Klaipėdos uostą su Kauno bei Vilniaus regionais, o vidaus vandenų keliais tarp Klaipėdos ir Kauno Nemunu kursuojanti barža.

Vertinant Lietuvos intermodalinio tinklo infrastruktūrą, jungtyje su Vakarų Europos geležinkelių tinklu per Kauno intermodalinį terminalą reguliariai kursuojantys traukiniai leidžia pasiekti Lenkiją ir Vokietiją, iš kurių susisiekimo tinklą intermodaliniu transportu galima išplėsti į visas Europos šalis, bendradarbiaujant su skirtingais traukinių operatoriais.

Lyginant Europos šalių ir Lietuvos intermodalinių traukinių jungtis, jautriausias klausimas krovinių vežimui transportu į ir iš Lietuvos yra tranzito laikas, Europoje dauguma geležinkelių jungčių elektrifikuotos ir traukinių intensyvumas bei krovinių gabenimo terminai atliepia daugelio klientų poreikius (kaip pvz.: Beniliukso, Vokietijos skirtingų terminalų jungtys su Italija, Čekija, Austrija ir pan.), kai tuo tarpu susisiekime su Lietuva tranzito laikas yra priimtinas tik neskubių krovinių transportavimui.

Kokioje šalyje paprasčiausia organizuoti intermodalinius pervežimus – nėra vienareikšmiško atsakymo, viskas priklauso nuo maršruto, traukinio operatoriaus, klientų poreikio ir t.t. Bendradarbiaujame su visais pagrindiniais intermodalinių traukinių operatoriais, stebime grafikų pokyčius, infrastruktūros remontus ir atitinkamai reaguojame, renkantis maršrutus, kurie gal ir mažiau patogūs, bet atliepiantys klientų poreikius ir mūsų įsipareigojimus jiems.

Daugeliui klientų svarbūs pervežimo terminai. Tai kiek gi gali trukti intermodalinis pervežimas? Kaip dažnai juos vykdome? Pasidalinkite skyriaus pasiekimais.

Intermodaliniai pervežimai užsakomi ir vykdomi kiekvieną dieną. Užsakymo vykdymo trukmei įtakos turi keletas aplinkybių: pagal užsakymo pobūdį (sudėtingumą) bei turimą rezervą laisvų vietų traukiniuose, baržose ar laivuose. Nuo užsakymo gavimo iki jo įvykdymo trumpiausias įvykdymo terminas – 2 dienos, įskaitant pačio pervežimo tranzito laiką. Vertinant pakeistų transporto priemonių rekordą, tai būtų 4 (autotransportas – laivas – traukinys – autotransportas) Suomija-Vokietija maršrutu arba 4 (autotransportas –  traukinys – traukinys – autotransportas) maršrutu Nyderlandai-Italija. Pastaruoju maršrutu, įskaitant išvykimo bei atvykimo šalis, pravažiuotos 6 valstybės (Nyderlandai-Belgija-Liuksemburgas-Prancūzija-Šveicarija-Italija). 

Ar įmanoma paimti vieną užsakymą ir paskaičiuoti kiek jis tapo „žalesnis“ (kiek pavyksta sumažinti CO2 išmetimo į aplinką) įvedus alternatyvias transporto priemones?

Intermodaliniai pervežimai yra apie 5-10 kartų „žalesni“ priklausomai nuo to, ar gabenama laivu, ar traukiniu. Pavyzdys:
Roterdamas – Neapolis – 3160 kg CO2e /TEU (TEU – dvidešimties pėdų vieneto ekvivalentas) –  (vežant auto transportu);
Roterdamas – Neapolis – 618 kg CO2e /TEU  – (vežant intermodaliniu transportu).

Per pastaruosius 12 mėnesių sutaupėme 110t CO2e. 110 tonų sumažintų CO2 emisijų yra reikšmingas aplinkosaugos rodiklis. Norint suprasti šio kiekio poveikį, galime jį palyginti su kitais kasdieniais veiksmais ir taršos šaltiniais. 110 tonų sumažintų CO2 emisijų prilygsta maždaug milijonui nenuvažiuotų kilometrų automobiliu, tūkstančiams pasodintų medžių ar dešimtims metų vidutinio namų energijos vartojimo. Tai reikšmingas žingsnis mažinant anglies dvideginio pėdsaką siekiant tvarumo. Mūsų tikslas kasmet didinti sutaupytų CO2 emisijų skaičių.

Ar tokių pervežimų nori patys užsakovai? Kokios tokio užsakymo pasirinkimo priežastys?

Klientų pasirinkimą užsakymų vykdymui intermodaliniu transportu sąlygoja keletas veiksnių: kainos ir kokybės santykis (klientui nereikia pačiam rūpintis atskiromis transporto grandimis), tranzito laikas, jei nėra labai skubūs užsakymai, o planuojami su rezervu, „žaliojo“ kurso laikymasis bei kt. Klientui siūlome įvairius galimus užsakymo vykdymo sprendimus, skatiname rinktis tvaresnę logistiką – intermodalinį transportą, be abejo, atsižvelgiant į individualius klientų poreikius.

Kokie didžiausi tokių užsakymų iššūkiai?

Vienas iš didžiausių iššūkių su kuriuo susiduriame, tai yra aplinkybės, kurios nuo mūsų nepriklauso, t. y. infrastruktūros neplanuoti remontai ar gedimai, ko pasėkoje sumažėja traukinių, maršrutų skaičius arba kai kurie jų būna visai atšaukiami. Kitaip tariant – infrastruktūros vystymo vėlavimas pagal šių dienų poreikius ir siekius kuo daugiau krovinių vežti tvaresniu, ekologiškesniu – intermodaliniu transportu.

Pasidalinkite straipsniu

Slapukai (angl. cookies)

Ši svetainė yra nustatyta taip, kad leistų visus slapukus siekiant užtikrinti šio puslapio funkcinius parametrus bei pagerintų jūsų naršymo patirtį. Jei tęsite nekeisdami šių nustatymų, sutinkate su tuo. Slapukų naudojimo taisykles rasite čia.

Sutinku
Parinktys
Jūs galite pasirinkti, kuriuos slapukus leidžiate naudoti

Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė tinkamai neveiks.

Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine.

Success

Užklausa išsiųsta

Ačiū!

Uždaryti
Success

Aplikacija išsiųsta

Dėkojame, kad domitės galimybe dirbti mūsų įmonėje. Jūsų informaciją gavome, su atrinktais kandidatais susisieksime.

Uždaryti
Success

Į jūsų užklausą per 30 min. atsakysime darbo dienomis 8:00-17:00.

Kitu laiku susisieksime kaip įmanoma greičiau.

Uždaryti